آنتی دجال

نقد آراء و افکار دجال آخرالزمان، احمد الحسن بصری

آنتی دجال

نقد آراء و افکار دجال آخرالزمان، احمد الحسن بصری

و در آخر الزمان دجالی از بصره خروج خواهد کرد که از ما نیست (علی علیه السلام)

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۸ فروردين ۹۵، ۱۵:۵۴ - sara
    merC
  • ۵ فروردين ۹۵، ۲۳:۱۵ - طاها میرویسی
    هک شد؟؟؟

چهارشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۳۰ ب.ظ

۰

چند سوال از اتباع گاطعی

چهارشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۳۰ ب.ظ

1-آیا احمد الحسن فرزند امام زمان(عج) است؟ اگر جواب مثبت است چرا قبل از ظهور پدر آمده است؟

اگراحمد الحسن زمین را پر از عدل و داد می کند همانگونه که خود ادعا می کند دیگرچه نیازی به ظهور پدر می‌باشد؟



۲-آن چه که بر ما واجب است تصدیق نبوت پیامبر اکرم(ص) واطاعت از ایشان و ائمه ی معصوم(ع) است، اما اولاد ایشان درصورتی واجب است که امام معصوم(ع) در این خصوص به ما دستور دهند. بنابراین شخص مدعی باید دومطلب را ثابت کند؛ ۱- اینکه فرزند امام زمان(عج) است. ۲- اینکه امام زمان(عج) دستور به اطاعت از او داده اند. این دومطلب با معجزه ای آشکار ثابت می گردد، وی باید ارائه ی معجزه و کرامت کند و خواب امام زمان(عج) و یا جنی که ادعا می کند کافی نیست.



۳- امام زمان(عج) به وسیله رعب توسط خداوند متعال یاری شده است و علم ایشان شکست خورده باز نمی‌گردد همانگونه که آمده است:«یُنصر بالسیف و الرعب و انّه لا تردّ له رایة»(کمال الدین/۳۲۷)

کسی که ادعا می‌کند پسر امام زمان(عج) و فرستاده‌ی ایشان است باید مانند ایشان باشد و این درحالی است که دراستان بصره درمعرکه‌ای که با پلیس این استان در روز عاشورا برپا کردند، شکست خوردند و به پناهگاه های خود گریختند و درلانه های خود دستگیر شدند و مدعی مذکور؛ جناب فرمانده ی اعظم به امارات فرار کرد.

درجواب این اشکال، طرفداران این مدعی توجیه ذیل را ذکر می کنند:

روایت مذکرو مربوط به زمانی است که امام زمان(عج) خود شروع کننده ی معرکه و جنگ باشند و این در حالی است که در درگیر استان بصره دولت شروع کننده ی درگیری بود.درجواب باید گفت که این توجیه درست نمی باشد چرا که قاعده ی «لاترد له رایة» اطلاق دارد و قیدی ندارد و شامل هر معرکه ای اعم از آنکه اما زمان(عج) شروع کننده باشن و یا نباشند، می شود.



۴- ازجمله اشکالات این مدعی آن است که قرآن را غلط می خواند همانگونه که در بعضی کلیپ های صوتی و تصویری او مشهود است.

طرفداران او این مشکل را اینگونه تو جیه می کنند که اوخطا نمیخواند بلکه قرائت است و این درحالی است که قرائت باید به تبعیت از یکی از قرائات هفت گانه معتبر باشد، مگرآنکه بگویند قرائت جدیدی از ایشان صادر شده است!!!

جالب آن است که نه فقط در قرآن که حتی در مفردات زبان عرب و قواعد نحوی و ادبیاتی اشتباه می کند این امام!!!



۵- ازجمله اعتقادات شیعیان آن است که امام معصوم(ع) همه زبان‌های دنیا را می‌داند چرا که لازمه حجت برقوم بودن ایشان بر هرقومی چنین اقتضایی دارد.

آیا این مدعی امامت زبان‌های زنده دنیا را بلد است؟ اگرجواب مثبت است این ویژگی را آشکار کند.



۶- آیا امام معصوم در صورتی که دلیل مستحکمی بر دعوت خود ارائه نکرده باشد و به این دلیل، دعوت او مورد پذیرش واقع نشود، حکم به کفر افراد رد کننده‌ی دعوت می‌کند؟ حاشا و کلّا، این امر با عصمت و مقام شامخ امامت به هیچ وجه سازگاری ندارد. اما مدعی مزبور و اتباع او را ببینید که همانند وهابیان چگونه حکم به تکفیر را دین این دعوت می‌کنند.


«به نام امام م ح م د بن الحسن المهدی اعلام می‌کنم گه هرکس بعد از ۱۳ رجب ۱۴۲۵ ه.ق به این دعوت ملحق نشود و بیعت خود را با وصی امام زمان(عج) اعلام نکند از ولایت علی ابن ابی طالب(ع) خارج است وداخل درجهنم می شود و همهی اعمال عبادی او، کم و زیاد باطل است.» احمد الحسن ۱۳/۶/۱۴۲۵ ه.ق»



۷- یکی از دلایل این قوم برای قبول دعوت استخاره است.

جواب نقضی: آیا این افراد حاضرند برای طلاق زنان خود و به ازدواج در آوردن آنها به دیگری به این دلیل یعنی استخاره تمسک کنند؟ اگرجواب منفی است چگونه است که ما باید عقاید خود رابا استخاره اثبات کنیم و این دعوت مزخرف را با این دلیل بپذیریم.

اگر استخاره بر دجال بودن احمد الحسن بگیریم و آیه خوب آید آیا اتباع او می‌پذیرند؟ اگر برقتل او استخاره بگیریم آیا اتباع او در صورت خوب بودن استخاره او را به قتل می‌رسانند؟ اصلاً اگر دلیل استخاره است، چرا بر نبوت و یا حتی الوهیت این شخص استخاره نگیریم؟!!!



جواب حلی: استخاره در موردی است که شخص بین دو فعل که هیچ کدام از آن دو مرجح و به عبارتی دیگر امتیازی ندارد می‌باشد آن هم فعل مباح و نه فعل حرام و یا واجب. و یا دستور قرآن است که « و ما کان لمؤمن و لا مؤمنة اذا قضی الله امراً ان یکون لهم الخِیَرة و من یعص الله و رسوله فقد ضل ضلالاً مبیناً»(احزاب/۳۶)

بنابراین در آن چه که خداوند و رسول او به انجام و یا ترک آن (واجب و حرام) امر کرده‌اند، اختیار وجود ندارد و نمی‌توان بر انجام یا ترک آن استخاره کرد. تمام مطلب فوق در استخاره در اعمال است و نه عقاید که در آن هیچ راهی برای استخاره وجود ندارد چرا که خداوند متعال دستور به اعتقاد به آنها از طریق عقل و استدلال صحیح داده است و بلکه بالاتر از این و آن اینکه استخاره در عقاید راه ندارد چرا که معنای استخاره جواز و امکان دو طرف است و شخص مخیر در انتخاب یکی از دو طرف می‌باشد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۱
فاطمه فخار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی