آنتی دجال

نقد آراء و افکار دجال آخرالزمان، احمد الحسن بصری

آنتی دجال

نقد آراء و افکار دجال آخرالزمان، احمد الحسن بصری

و در آخر الزمان دجالی از بصره خروج خواهد کرد که از ما نیست (علی علیه السلام)

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۸ فروردين ۹۵، ۱۵:۵۴ - sara
    merC
  • ۵ فروردين ۹۵، ۲۳:۱۵ - طاها میرویسی
    هک شد؟؟؟

آخرین مطالب

۱۰ مطلب در بهمن ۱۳۹۴ ثبت شده است


از احمد اسماعیل بپرسید چرا؟؟؟ 

اول: چرا احمدالحسن خودش را از اهل ذکر میداند، در حالی که این طور نیس! و چرا به اهل بیت علیهم السلام تهمت می زند؟!

دوم. چرا وی خودرا از ورثه انبیاء میداند، در حالی که معصوم یا حتی نزدیک به معصوم نیست؟

سوم. چرا احمد اسماعیل با حوزه های علمیه که محل آموزش دروس دینی و مکتب امام صادق علیه السلام و محل علم و عمل، و منتظران واقعی امام زمان عج هست دشمنی می کند؟!

چهارم. چرا احمد اسماعیل خودش را به علما و معصومین علیهم السلام وصل می کند در حالی که از هیچکدامشان نیست؟!

پنجم. چرا احمد اسماعیل قرآن را تفسیر به رای می کند در حالی که معصوم نیست؟!

ششم. چرا روایات را تفسیر به رای می کند، در حالی که بعضی روایات مربوط به موضوع خاصی بوده، و چرا خودش خمس می گیرد؟! و چرا حرفش با کلام وحی که گفته شده خمس واجب است مغایرت دارد؟

هفتم. چرا وی به علمای دین و سربازان واقعی امام زمان عج که همیشه دعایشان ظههمتور امام زمان عج بوده و هست تهمت میزند؟ 

هشتم. چرا میخواهد با بدعت گذاری و با نفی علم رجال روایات را به نفع خود تمام کند، در حالی که علم رجال در زمان معصومین علیهم السلام هم بوده است و حتی شیخ طوسی ره، کتابی با موضوع علم رجال نوشته است.

نهم . امام زمان عج، این موضوع را در توقیع آخرشان که به آخرین نواب خاصشان داده بودند، فرموده بودند، چرا وی به ناحق روایات را محدود می کند تا بتوانی سوء استفاده بیشتری کند؟!

دهم. به چه دلیل و بر اساس کدام نص مدعی نیابت خاص و وصایت و فرزندیت امام زمان عج گشته است؟! مگر نه این است که مدعی فرزندیت امام زمان عج ملعون است و امام مهدی عج نایب خاص را تعیین نکرده بودند؟

یازدهم. به چه دلیل احمد اسماعیل، علم نحو را که معصومین علیهم السلام هم قبول داشتند، و قرآن هم از آن پیروی میکرد و جزء لاینفک زبان عربی است برای پوشاندن اشتباهات لفظی اش، نفی می کند

دوازدهم. به چه دلیل القاب امام زمان عج را به سرقت برده است؟!

سیزدهم. به چه دلیل احمد اسماعیل گاطع، خودش را نشان نمیدهد؟ 

چهاردهم. بر طبق روایات تفسیر آیه اکمال دین مربوط به امام علی علیه السلام است، چرا وی با تفسیر به رای این آیه آن را به خود نسبت داده است؟

پانزدهم. علما معتقد به این موضوع نیستند و معتقدند که حاکم را خداوند انتخاب می کند،  چرا وی اینهمه به علما تهمت میزنید؟

شانزدهم. چرا احمد اسماعیل حرام های الهی را بر خود و اتباعش حلال کرده است؟

هفدهم. علمای دین به مخالفت با تصوف بر خواسته اند، و مخالف بوده اند و هستند، از احمد اسماعیل بپرسید که چرا عقاید اهل سنت و وهابیت را دنبال می کند؟

هجدهم. به چه علت احادیث ضعیف را به نفع خودش می گیرد و بقیه احادیث را رها می کند در حالی که راه های استفاده از احادیث در کلام معصومین علیهم السلام گفته شده است.

نوزدهم. به چه علت رجعت را نفی می کند در حالی که در احادیث معصومین علیهم السلام این موضوع به صراحت آمده است.

بیستم. چگونه قرائت ها را زیر سوال می برد در صورتی که اصلا نمیداند آن ها چیستند، و منظور از آن ها چیست؟!

بیست و یکم. چرا مفهوم راسخون در آیه قرآن کریم را به خود تعمیم می دهد در حالی که معصوم نیست؟!

بیست و دوم. چگونه به دروغ حکم می دهد، و دیگران را به گمراهی می کشاند، و هیچ از خدا نمی ترسد که بار گمراهی افراد به دوشش است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۰۰
فاطمه فخار

رسوایی احمد بصری در بیانیه سیزده رجب

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی المهدی الامم و جامع الکلم
فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ)

 در  این تاپیک رسوایی احمد بصری در بیانیه سیزده رجب را با مطلب و اسناد ثابت بیان میکنیم
ان شاءالله مورد استفاده بزرگواران قرار بگیره
بیانیه سیزده رجب به گفته اتباع احمد بصری یکی از مهمترین بیانیه هاست
در ابتدای این بیانیه احمد بصری ادعا میکند پیامبر صلی الله علیه و آله والسلام به من وصیت کرده و این وصیت به طریق صحیح به دست شما رسیده و علمای شیعه در کتبشان ذکر کرده اند. 
مهمترین نکته ای که در رسوایی احمد در این بیانیه وجود دارد همین مسئله است که ادعا کرده است که روایت وصیت در کتابهای علمای شیعه به صورت روایت صحیح السند آورده شده است. 
✔✔روایت صحیح السند چیست؟ 
حدیث صحیح خبری است که سلسله سند آن توسط راویانی ثقه (قابل اعتماد) و امامی مذهب به معصوم متصل گردد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد تقسیم بندی روایات به طور خلاصه، به لینک زیر مراجعه کنید

http://fa.mobile.wikishia.net/index.php/%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB_(%D8%A7%D9%82%D8%B3%D8%A7%D9%85)

تصویربیانیه👇👇👇

در کتاب واقفیه در عصر ظهور نوشته رزاق اسدی بیانیه سیزده رجب آورده شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ بهمن ۹۴ ، ۰۱:۰۲
Zzz Montazerolmahdi

آیا خواب حجت است ⁉️⁉️⁉️

رؤیاها هر چه که باشند، حجت (به معنای دلیل شرعی) نیستند؛ نه تکلیفی ایجاد و نه حقی را سلب می‌کنند. هیچ کس بواسطه خوابی که دیده ماموریتی پیدا نخواهد کرد خواب نمی تواند حلالی را حرام یا حرامی را حلال نماید، به هیچ‌ وجه صرف دیدن رؤیا، کسی مکلف به انجام‌دادن یا ترک کاری که در بیداری بر آن مکلف نیست نخواهد شد.اگر کسی در خواب از طرف معصوم(علیه السلام) به انجام کاری مأمور شود، در بیداری چیزی به عهده ندارد. علامه حلی در این باره می‌فرماید: «اگر(معصومین) در رؤیا مطلبی خلاف ظاهر بگویند، سزاوار نیست از آن تبعیت شود و اگر موافق شریعت چیزی بفرمایند، بهتر است بر طبق آن عمل شود؛ اما واجب نیست؛ زیرا زیارت امام(علیه السلام) در رؤیا موجب وجوب اتباع در بیداری نمی‌شود.(یعنی واجب نیست انجام شود و موجب پیروی در بیداری نیست)» (بحارالانوار، ج61، ص238) امام صادق(علیه السلام) در این مورد می‌فرماید: «ان دین الله عزوجل أعز من أن یری فی‌النوم»؛ «دین خداوند برتر از آن است که در خواب دیده می‌شود.» (همان، ص237)

متاسفانه یکی از اشکالات عوامانه اهمیت دادن بیش از حد و نامعقول به رویاهاست که موجب اتهام شیعه به خرافه‌پرستی و گاه کفر و ارتداد می‌شود. یکی از استادان دانشگاه بغداد در کتابی که درباره رؤیا منتشر کرده، می‌گوید: «شیعیان در بسیاری موارد، قبور امامزادگان و ائمه خود را از طریق رؤیا مشخص می‌کنند.» (رؤیا از نظر دین و روانشناسی، ص 130)

به‌ تازگی نیز آیـة الله مکارم شیرازی برای مبارزه با همین خرافه‌سازی‌ها هشدار دادند و گفتند: «اخیراً با استناد به برخی خواب‌ها امامزاده‌سازی در بعضی جاها معمول شده است که مثلاً فلان امامزاده در فلان منطقه مدفون است یا این که نیاز به آب و غذا دارد و هر کسی با این امور مخالفت کند، به بلا گرفتار می‌شود. در مورد مسجد جمکران نیز بارها گفتیم که (جریان مربوط به شرافت آن) در بیداری اتفاق افتاده و در خواب نبوده است. در شرع اسلام این مطالب درست نیست و نمی‌شود بر این اساس مطلبی اسلامی درست کرد. (سایت تحلیلی خبری عصر ایران، کد خبر 100946)

هیچ رؤیایی نمی‌تواند همه ی دلیل برای صدور حکمی باشد؛ همچنین نمی‌تواند سندی دال بر ایمان یا کفر کسی باشد؛ حتی اگر رؤیای انسان برجسته‌ای باشد. دخالت صدها امر چون تغذیه تفکر، تلقین، اعتقادات، ‌مشاهدات روزانه، تخیلات، امیال و آرزوها و ... در رؤیا باعث می‌شود که رؤیا کاملاً از اعتبار «واقعی بودن» ساقط شود، بلکه از طریق رؤیا تنها می‌توان تا حد تقریبی خودِ خواب بیننده را شناخت و به روحیاتش پی برد که البته این نیز از عهده روانکاوان برمی آید آن هم از این جهت که  هر کسی رؤیایی دارد که مطابق با منش و تفکر خود اوست.فضیلت تراشی از طریق رویا برای خود یا دیگران، هیچ اعتبار دینی یا علمی ندارد بلکه تنها می تواند طرز فکرِ بیننده را نسبت به فرد دیده شده نشان دهد حتی اگر برخلاف عقایدش چیزی را ببیند باز هم سند صحت آن محسوب نمی شود بلکه می تواند نشانه شک و تردید وی یا وسواس و یا حتی دخالت شیطان باشد. در روایت است از أبى بصیر از امام صادق علیه السلام که فرمود: ابلیس یک شیطانى دارد بنام (هزع) که در هر شب بخواب مردم آید بنابراین خوابهای درست و غلط با هم آمیخته اند و از حجیت ساقط شده اند.

هیچکس حق ندارد رویایش را برای دیگران تعریف کند و بخواهد از طریق رویا چیزی را ثابت کند، این ها نشانه جهل و ضعف فکری است.گاهی شخص فاسقی را که فسق و فجورش آشکار است را بواسطه یک رویا تبریه میکنند، این کار قبح گناه را از بین برده و عوام را خرافاتی و غیر واقعی تربیت می کند.حتی رؤیای پیامبران(ع) نیز که به اعتقاد برخی علمای شیعه همواره صادق بوده و الهام غیبی و بلکه هم‌پایه وحی قلمداد شده، از نظر علامه مجلسی برای انبیاء(ع) «حجت‌آورنبوده» و به ‌تنهایی علت افعال ایشان قرار نمی‌گرفته است. می ‌فرماید: «اگر از ما سؤال کنند، نظر شما در مورد رؤیای انبیاء چیست و به چه علت به صحت آن حکم می‌کنید و آن را هم‌پایه وحی می‌دانید، می‌گوییم، ماقطع به صحت اخبار مربوط به این مسئله نداریم و این اخبار نیز از اخبار متواتر یا مستفیض نیستندکه موجب علم شوند؛ البته آنچه ممکن است آن است که خداونددر مورد خاصی به پیامبرش قبلاً از طریق وحی اعلام کند که فلان مسئله را در خواب به تو خواهم گفت و آنچه را لازم است، انجام دهی، در رؤیا به تو نشان می‌دهم. در اینجا قطع به صحت پیدا می‌کند؛ به علت آنکه قبلاً از مجرای وحی تأیید شده است؛ نه به این علت که در خواب دیده شده است. رؤیای حضرت ابراهیم(ع) نیز بر همین موضوع حمل می‌شود؛ والا چگونه ممکن است حضرت ابراهیم(ع) یقین پیدا کند که مأمور به قربانی ‌کردن فرزندش شده است؟» (بحارالانوار، ج61، ص 216)

مطلب تهیه شده توسط خانم فاطمه فخار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۳۶
Zzz Montazerolmahdi

سوال از اتباع احمد بصری ⁉️⁉️⁉️


شما که ادعا میکنید هیچ کس ادعای وصیت نکرده و اگر کسی ادعا کند هلاک می شود، پس چرا این جعفر کذاب هیچیش نشد ⁉️⁉️⁉️


دعوی امامت و وصایت⁉️⁉️⁉️


جعفر که برادر امام حسن(ع) و عموی امام زمان(عج) بود، ادعای امامت و وصایت داشت و پس از درگذشت امام هادی(ع) می گفت: امام مسلمین من هستم نه برادرم؛ حتی پس از امام هادی(ع) نزد خلیفه رفت و گفت: هزار اشرفی برای تو می فرستم و از شما خواهش می کنم که فرمان دهی تا بر مسند امامت بنشینم، و این مقام را از برادرم سلب کنی! خلیفه در جواب او گفته بود : عجب آدم احمقی هستی، اگر امامت در دست ما می‌بود، آن رابرای خود قرار می‌دادیم، اگر امام شناسان و شیعیان آنچه از برادرت و پدرت از معجزات و... دیدند از تو ببینند، تو را امام خود می‌دانند، دیگر نیازی به کمک ما نداری و گرنه هرگز به تو ایمان نخواهند آورد.‼️‼️

کارشکنی‌های او در عصر امامت برادرش امام حسن عسکری(ع) به جایی نرسید ولی پس از شهادت برادرش دوباره شروع به ادعا کرد و اعلام داشت که امام بعد از برادرم من هستم.

 امام حسن عسکری(ع) برای اینکه این امر بر مردم اشتباه نشود و امامت امام مهدی (عج) را از کارشکنی‌های جعفر حفظ کند، در آخرین لحظات عمرشان،به ابوالادیان وصیت کرده ونشانه هایی را برای اثبات امامت امام زمان (عج) به ایشان دادند، بعد از درگذشت آن حضرت،همانگونه که می دانیم جعفر کذاب خواست بر پیکر برادر نماز بخواندکه جانشینی خود را ثابت کند اما دست خداوند مکر او را برملا ساخت ونقشه هایش رابرآب کرد وهمانگونه که امام حسن عسکری (ع) پیش بینی کرده بودند شد وامام زمان (عج) بر پیکر پدر نماز خواند ومعجزاتی از خود نشان دادوامامت خود را ثابت کرد. 


ابوالادیان گوید:

ما نشسته بودیم که عده ای از قم آمدند که اموال بسیاری با خود حمل میکردند که به محضر امام حسن عسکری (ع) تقدیم کنند آنها وارد شدند و احوال حضرت را پرسیدند، گفته شد: از دنیا رفت.بسیار متاثر شدند بخوص اینکه جانشین وی را نمیشناختند پرسیدند: جانشین او کیست و به چه کسی باید تسلیت بگوییم؟ مردم به جعفر کذاب اشاره کردند، آمدند سلام کردند و پس از تسلیت، مقام امامت او را تبریک گفتند و اظهار نمودند که نامه ها و اموالی با خود داریم، بگو نامه ها از کیست و اموال چقدر است؟ جعفر برخاست و با عصبانیت گفت: توقع دارید علم غیب داشته باشم؟!در این هنگام خادمی بیرون آمد و گفت: نامه هایی از فلان و فلان، و همیانی محتوی یک هزار دینار که ده دینارش قلب است، همراه شماست، پس نامه و اموال را به وی دادند و گفتند: آن کسی که این پیغام را به وسیلۀ تو فرستاده امام است.»1

البته این ماجرا اینگونه هم نقل شده که:

جعفر کذاب تلاش بسیاری کرد تا اموال را از دست قمی ها درآورد ولی نتوانست وآنها را به زور تهدید کرد2

قمی ها که خود را با خطر مواجهه دیدند به خلیفه متوسل شدند که آنها را به هر وسیله ای از آنجا بیرون آورد تا از راهی که آمده اند بازگردند

وهنگامی که از سامرا با ناامیدی بیرون رفتندخادم حضرت را دیدند که به آنها نزدیک میشد ویک یک آنها را به اسم صدامیزد در حالی که هیچ ملاقات قبلی با آنها نداشت اسامی آنها را امام زمان (عج) گفته بود تا آنها دلگرم شده وبا آرامش خاطر به شهر بازگردند آنها به شهر برگشته با راهنمایی خادم پیش امام رفتند داستان این دیدار از زبان قمی ها به این قرار است :

«وارد خانه امام حسن عسکری (ع) شدیم حجت خدا را دیدیم که روی تختی نشسته صورت مبارکش چون ماه تابان وبرتنش جامه سبز بود سلام گفتیم وپاسخ فرمود آنگاه دقیقا اموال ما ومقدار آن را باز گو کرد همه ما به شکرانه شناخت حجت خدا به سجده شکر افتادیم 3


1_ رجوع شودبه کمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق، ص475 * 2- یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان(ع)، ص74

2_ منتخب الاثر ص 368 تا 370 ،بحارالانوار ج 52 ص 49 ،وفاة العسکری ص 44 وینابیع المودة ج 3 ص 125

3_ الزام الناصب ص 106 وارشاد شیخ مفید ص 320 و325

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۳۳
فاطمه فخار

سئوال از احمدالحسن بصری:


شما مدعی این مطلب هستید که حجیت شما با استخاره با قرآن به اثبات می رسد. این در حالی استکه شما قائل به ناقص بودن قرآن کریم هستید و از سویی طبق روایات٬ استخاره باید با مصحف کامل باشد.


با این حساب این مسأله را چگونه حل می کنید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۴۵
فاطمه فخار

همواره مدعیان دروغین برای حق جلوه دادن خود در اصول و اعتقادات دستبرد میزنند.

از آنجایی که مدعی کذاب احمد بصری دارای خطاها و سهو هایی فراوانی است تا جایی که باعث شده انصارش به دودسته تقسیم شده و نوشته های منتسب به اورا انکار کنند

احمد بصری برای پاسخ به این اشکال اساسی  که ادعای عصمت اورا زیر سوال میبرد، با بازی با روایات و تفسیر به رای ایات قران عصمت پیامبر و ائمه را زیر سوال میبرد و کینه و بغض درونی خویش را نشان میدهد.

در این نوشتار برای رد توهم سهو معصومین به روایاتی از خاندان عصمت و طهارت اشاره میکنیم.

📝روایاتی که سهو را بر پیامبر وامامان منع می کنند :

📚

  1 . محمد بن یحیى، عن أحمد بن محمد بن عیسى، عن الحسن بن محبوب، عن إسحاق بن غالب، عن أبی عبد الله علیه السلام فی خطبة له یذکر فیها حال الأئمة علیه السلام و صفاتهم:....

وصفوة من عترة محمد صلى الله علیه وآله لم یزل مرعیا بعین الله، یحفظه ویکلؤه بستره، مطرودا عنه حبائل إبلیس وجنوده، مدفوعا عنه وقوب الغواسق (٤) ونفوث کل فاسق، مصروفا عنه قوارف السوء، مبرءا من العاهات، محجوبا عن

الآفات، معصوما من الزلات، مصونا عن الفواحش کلها،

الکافی ج1 ص204

حدیث دوم

حدثنا الحسین بن محمد بن عامر عن معلى بن محمد حدثنی أبو

الفضل عبد الله بن إدریس عن محمد بن سنان عن المفضل بن عمر قال قلت لأبی

عبد الله علیه السلام سئلته عن علم الإمام بما فی أقطار الأرض وهو فی بیته مرخى

علیه ستره فقال یا مفضل ان الله تبارک وتعالى جعل للنبی صلى الله علیه وآله خمسة أرواح

روح الحیاة فیه دب ودرج وروح القوة فبه نهض وجاهد وروح الشهوة فبه

اکل وشرب واتى النساء من الحلال وروح الایمان فبه امر وعدل وروح

القدس فبه حمل النبوة فإذا قبض النبی صلى الله علیه وآله وسلم انتقل روح القدس فصار فی

الامام وروح القدس لا ینام ولا یغفل ولا یلهوا ولا یسهوا والأربعة الأرواح

تنام وتلهوا وتغفل وتسهوا وروح القدس ثابت یرى به ما فی شرق الأرض

وغربها وبرها وبحرها قلت جعلت فداک یتناول الامام ما ببغداد بیده قال نعم و

ما دون العرش.

بصائر الدرجات ، محمد بن الحسن الصفار ، ص474

📚

حدیث سوم

  حضرت رضا (علیه‌السلام) در وصف امام می‌فرماید: 

فهو معصومٌ مؤیّدٌ موفّقٌ مسدّدٌ، قد أمِنَ من الخطاءو الزَّلَل"

بحارالأنوار، ج 17، ص 108


📚

حدیث چهارم

امام صادق (ع) هم در بیان صفات امام می فرمایند :


 « قال أمیر المؤمنین علیه السلام : والامام المستحق للامامة له علامات فمنها أن یعلم أنه معصوم من الذنوب کلها صغیرها وکبیرها ، لا یزل فی الفتیا ، ولا یخطئ فی الجواب ، ولا یسهو ولا ینسى ، ولا یلهو بشئ من أمر الدنیا » 

یعنی حضرت علی (ع) فرمودند :امامی که شایستة چنین منصبی است دارای علاماتی است که از آن علامات معصوم بودن از تمامی گناهان کبیره و صغیره است که در جوانی زائل نمی شود و در جواب خطا نمی کند ، سهواً گناه نمی کند و چیزی را هم فراموش نمی کند ، و متوجة لهو و لعب دنیا نمی شود .

بحار الانواز، ج 17، ص 109

حدیث پنجم

📚

وَ رُوِیَ أَنَّهُ ص قَالَ:4 . 

 إِنَّمَا السَّهْوُ لَکُمْ.

 پیامبر فرمود تنها سهو برای شماست .


بحار الأنوار .ج‏17، ص: 112 


که در این جمله سهو با انما برای غیر معصوم حصر شده

حدیث ششم

📚

وَ رُوِیَ أَنَّهُ قَالَ:

 لَمْ أَنْسَ وَ لَمْ تَقْصُرِ الصَّلَاة


 پیامبر فرمود من فراموش نمی کنم و نماز را هم کم نمیکنم(سهو در نماز ندارم)

 .بحار الأنوار .ج‏17، ص: 112

حدیث هفتم

امام صادق (ع) نیز به ویژگی و خصائص امام معصوم (ع) پرداخته و اینگون می فرماید :

« فالامام هو المنتجب المرتضى ، والهادی المنتجى ، والقائم المترجى ، اصطفاه الله بذلک واصطنعه على عینه فی الذر حین ذرأه ، وفی البریة حین برأه ، ظلا قبل خلق نسمة عن یمین عرشه ، محبوا بالحکمة فی علم الغیب عنده ، اختاره بعلمه ، وانتجبه لطهره ، بقیة من آدم علیه السلام وخیرة من ذریة نوح ، ومصطفى من آل إبراهیم ، وسلالة من إسماعیل ، وصفوة من عترة محمد صلى الله علیه وآله لم یزل مرعیا بعین الله ، یحفظه ویکلؤه بستره ، مطرودا عنه حبائل إبلیس وجنوده ،

 مدفوعا عنه وقوب الغواسق ونفوث کل فاسق ، مصروفا عنه قوارف السوء ، مبرءا من العاهات ، محجوبا عن الآفات ، معصوما من الزلات ، مصونا عن الفواحش کلها ،

 معروفا بالحلم والبر فی یفاعه ، منسوبا إلى العفاف والعلم والفضل عند انتهائه ، مسندا إلیه أمر والده ، صامتا عن المنطق فی حیاته

الکافی . ج1 . ص204

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۳۱
فاطمه فخار

سفیران دروغین


می خواهیم در این قسمت گروهی از فرصت طلبان و دنیادوستان به دروغ از سوی امام زمان (عج) ادعای سفارت کرده و بدین وسیله فضای جامعه را بیش از پیش مسموم ساختند و موجب انحراف و گمراهی عده زیادی از مردم شدند را نام ببریم  بعضی از این افراد عبارتند از:

1- ابومحمد شریعی. وی از یاران عسکریین علیهماالسلام بود ولی از مسیر حق منحرف شد و در شمار غلات قرار گرفت. وی مدعی نیابت از سوی آن دو امام بزرگوار شد.(8)

2- محمد بن نصیر نمیری. او از اصحاب امام عسکری علیه السلام بود که منحرف گشت و پس از درگذشت آن حضرت در دوران سفارت محمد بن عثمان، از طرف امام زمان (عج) مدعی سفارت و بابیت شد.(9)

3- احمد بن هلال کرخی. وی نیز از یاران امام عسکری علیه السلام بود که به تصوف گرایید و در دوران غیبت صغری منکر سفارت محمد بن عثمان شد و از پرداخت وجوه شرعی که نزدش بود خودداری کرد.(10)

4- ابوطاهر، محمد بن علی بن بلال. او از اصحاب امام عسکری علیه السلام بود که پس از درگذشت آن حضرت، مدعی وکالت و بابیت از سوی آن گرامی شد و از باز پس دادن اموالی که نزد وی بود، به محمد بن عثمان خودداری کرد و خود مدعی سفارت شد.(11)

8- الغیبه، ص 244.

9- همان.

10- همان، ص 245.

11- الغیبه، ص 245.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۱۸
فاطمه فخار

1-آیا احمد الحسن فرزند امام زمان(عج) است؟ اگر جواب مثبت است چرا قبل از ظهور پدر آمده است؟

اگراحمد الحسن زمین را پر از عدل و داد می کند همانگونه که خود ادعا می کند دیگرچه نیازی به ظهور پدر می‌باشد؟



۲-آن چه که بر ما واجب است تصدیق نبوت پیامبر اکرم(ص) واطاعت از ایشان و ائمه ی معصوم(ع) است، اما اولاد ایشان درصورتی واجب است که امام معصوم(ع) در این خصوص به ما دستور دهند. بنابراین شخص مدعی باید دومطلب را ثابت کند؛ ۱- اینکه فرزند امام زمان(عج) است. ۲- اینکه امام زمان(عج) دستور به اطاعت از او داده اند. این دومطلب با معجزه ای آشکار ثابت می گردد، وی باید ارائه ی معجزه و کرامت کند و خواب امام زمان(عج) و یا جنی که ادعا می کند کافی نیست.



۳- امام زمان(عج) به وسیله رعب توسط خداوند متعال یاری شده است و علم ایشان شکست خورده باز نمی‌گردد همانگونه که آمده است:«یُنصر بالسیف و الرعب و انّه لا تردّ له رایة»(کمال الدین/۳۲۷)

کسی که ادعا می‌کند پسر امام زمان(عج) و فرستاده‌ی ایشان است باید مانند ایشان باشد و این درحالی است که دراستان بصره درمعرکه‌ای که با پلیس این استان در روز عاشورا برپا کردند، شکست خوردند و به پناهگاه های خود گریختند و درلانه های خود دستگیر شدند و مدعی مذکور؛ جناب فرمانده ی اعظم به امارات فرار کرد.

درجواب این اشکال، طرفداران این مدعی توجیه ذیل را ذکر می کنند:

روایت مذکرو مربوط به زمانی است که امام زمان(عج) خود شروع کننده ی معرکه و جنگ باشند و این در حالی است که در درگیر استان بصره دولت شروع کننده ی درگیری بود.درجواب باید گفت که این توجیه درست نمی باشد چرا که قاعده ی «لاترد له رایة» اطلاق دارد و قیدی ندارد و شامل هر معرکه ای اعم از آنکه اما زمان(عج) شروع کننده باشن و یا نباشند، می شود.



۴- ازجمله اشکالات این مدعی آن است که قرآن را غلط می خواند همانگونه که در بعضی کلیپ های صوتی و تصویری او مشهود است.

طرفداران او این مشکل را اینگونه تو جیه می کنند که اوخطا نمیخواند بلکه قرائت است و این درحالی است که قرائت باید به تبعیت از یکی از قرائات هفت گانه معتبر باشد، مگرآنکه بگویند قرائت جدیدی از ایشان صادر شده است!!!

جالب آن است که نه فقط در قرآن که حتی در مفردات زبان عرب و قواعد نحوی و ادبیاتی اشتباه می کند این امام!!!



۵- ازجمله اعتقادات شیعیان آن است که امام معصوم(ع) همه زبان‌های دنیا را می‌داند چرا که لازمه حجت برقوم بودن ایشان بر هرقومی چنین اقتضایی دارد.

آیا این مدعی امامت زبان‌های زنده دنیا را بلد است؟ اگرجواب مثبت است این ویژگی را آشکار کند.



۶- آیا امام معصوم در صورتی که دلیل مستحکمی بر دعوت خود ارائه نکرده باشد و به این دلیل، دعوت او مورد پذیرش واقع نشود، حکم به کفر افراد رد کننده‌ی دعوت می‌کند؟ حاشا و کلّا، این امر با عصمت و مقام شامخ امامت به هیچ وجه سازگاری ندارد. اما مدعی مزبور و اتباع او را ببینید که همانند وهابیان چگونه حکم به تکفیر را دین این دعوت می‌کنند.


«به نام امام م ح م د بن الحسن المهدی اعلام می‌کنم گه هرکس بعد از ۱۳ رجب ۱۴۲۵ ه.ق به این دعوت ملحق نشود و بیعت خود را با وصی امام زمان(عج) اعلام نکند از ولایت علی ابن ابی طالب(ع) خارج است وداخل درجهنم می شود و همهی اعمال عبادی او، کم و زیاد باطل است.» احمد الحسن ۱۳/۶/۱۴۲۵ ه.ق»



۷- یکی از دلایل این قوم برای قبول دعوت استخاره است.

جواب نقضی: آیا این افراد حاضرند برای طلاق زنان خود و به ازدواج در آوردن آنها به دیگری به این دلیل یعنی استخاره تمسک کنند؟ اگرجواب منفی است چگونه است که ما باید عقاید خود رابا استخاره اثبات کنیم و این دعوت مزخرف را با این دلیل بپذیریم.

اگر استخاره بر دجال بودن احمد الحسن بگیریم و آیه خوب آید آیا اتباع او می‌پذیرند؟ اگر برقتل او استخاره بگیریم آیا اتباع او در صورت خوب بودن استخاره او را به قتل می‌رسانند؟ اصلاً اگر دلیل استخاره است، چرا بر نبوت و یا حتی الوهیت این شخص استخاره نگیریم؟!!!



جواب حلی: استخاره در موردی است که شخص بین دو فعل که هیچ کدام از آن دو مرجح و به عبارتی دیگر امتیازی ندارد می‌باشد آن هم فعل مباح و نه فعل حرام و یا واجب. و یا دستور قرآن است که « و ما کان لمؤمن و لا مؤمنة اذا قضی الله امراً ان یکون لهم الخِیَرة و من یعص الله و رسوله فقد ضل ضلالاً مبیناً»(احزاب/۳۶)

بنابراین در آن چه که خداوند و رسول او به انجام و یا ترک آن (واجب و حرام) امر کرده‌اند، اختیار وجود ندارد و نمی‌توان بر انجام یا ترک آن استخاره کرد. تمام مطلب فوق در استخاره در اعمال است و نه عقاید که در آن هیچ راهی برای استخاره وجود ندارد چرا که خداوند متعال دستور به اعتقاد به آنها از طریق عقل و استدلال صحیح داده است و بلکه بالاتر از این و آن اینکه استخاره در عقاید راه ندارد چرا که معنای استخاره جواز و امکان دو طرف است و شخص مخیر در انتخاب یکی از دو طرف می‌باشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۳۰
فاطمه فخار

معیار های شناخت یمانی

روایة الإمام الباقر (ع: ((... خروج السفیانی والیمانی والخراسانی فی سنه واحده ،فی شهرواحد ولیس فی الرایات رایة أهدى من رایة الیمانی ، هی رایة هدى ، لأنه یدعو إلى صاحبکم ، فإذا خرج الیمانی حرم بیع السلاح على الناس وکل مسلم ، وإذا خرج الیمانی فانهض إلیه فإن رایته رایة هدى ، ولا یحل لمسلم أن یلتوی علیه ، فمن فعل ذلک فهو من أهل النار ، لأنه یدعو إلى الحق وإلى طریق مستقیم . الغیبة - محمد بن ابراهیم النعمانی ص 264 . بحار الأنوار ج 52 ص 232

امام باقر(ع) فرمود : خروج سه نفر خراسانی و سفیانی و یمانی در یک سال و ماه و روز واحد است ... و در پرچـمها پرچـمى هدایت یافته تر از پرچم یمانى نیست و آن پرچم هدایت است . چون که شما را به صاحبتان دعوت می کند ، و اگر یمانى خروج کرد فروختن اسلحه حرام مى شود . و اگر یمانى خروج کرد , بپا خیز بسوی او . که همانا پرچمش پرچم هدایت است . و جایز نیست مسلمانان از او سرپیچى کنند ، و اگر کسى اینکار را انجام دهد از اهل جهنم مى باشد . زیرا که او دعوت به حق و هدایت به راه راست مى کند . الغیبة - محمد بن ابراهیم النعمانی ص 264 . بحار الأنوار ج 52 ص 232

 

در این روایت چند نکته وجود داره

شناخت یمانی

از حیث زمان

همگام با سفیانی و خراسانی است

پس الان این اقا که ادعا کرده من یمانی هستم سفیانی و خراسانی اش کو

 

پرچم یمانی پرچم هدایته

کدام پرچم ایا پرچم خاصی داره یا چون یمانی هست

در ضمن بین پرچم های عصر ظهور این پرچم هدایت یافته است در مقایسه بین سه پرچم خراسانی و حسنی و یمانی یمانی دعوتش راست تر است

این به این معنا نیست که چون به امام زمان دعوت میکند باید عصمت داشته باشد

والا عمار یاسر هم دعوت به بهشت میکرد باید او هم معصوم باشد

ویح عمار تقتله الفئةالباغیة یدعوهم الی الجنة....

علامت دوم برای شناخت یمانی واقعی از دروغین

فاذادخرج حرم بیع السلاح علی الناس و علی کل مسلم

تحریم فروش اسلحه در تمام عالم

الان که چنین انفاقی نیافتاده در ضمن معلوم میشه که بصورتداعجاز گونه باید باشد یعنی تحریم تکوینی باشد یعنی کار خدا باشد نه سازمان های بشری

نکته سوم زمان پیوستن به یمانی چه زمانی است

زمانی که خروج کرد

که برای شناحت یمانی واقعی از دجال های اخر الزمان به نکات همزمانی خروج با سفیانی و خراسانی و تحریم اسلحه و دعوت به امام زمان دقت شود

احمد الحسن ادعا کرده است من یمانی هستم

خراسانی و سفیانی وجود ندارد

تحریم اسلحه بصورت بین المللی وجود ندارد

در ضمن پیوستن به یمانی وجوبی ندارد بلکه مخالفت نکردن با یمانی واقعی و دشمنی نکردن با ایشان وارد شده

 

که روایت داریم از امام صادق علیه السلام اگر من ان زمان را درک کردم لابقیت نفسی لصاحب هذا الامر.

یعنی جانم را برای امام زمان نگه میدارم

در ضمن مگر شما یمانی را صاحب الامر نمیدانید

پس پرچمی که به صاحب ما دعوت میکند و یمانی هست غیر از خود صاحب امر است؟!؟!

سوال مهم تراینکه الان احمد الحسن با چه ‌چیزی امده است

با وصیت امده است یا نه

اگه وصیتی ندارد پس حجت خدا نیست

اگه بگه دارم نشون بده

اگه نشون بده دروغ گفته

چون وصیت را بعد از وفات امام زمان تحویل میگیره

فاعتبروا یا اولی الابصار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۲۱
هادی عباسی

احمد الحسن ادعا میکند که کتاب وهم الالحاد یکی از مصادیق علم الهی است و نشانه امامت و حجیت است

از انجایی که خداوند رسوا کننده دروغگویان است این بار نیز کوس رسوایی اش گوس فلک را کر نموده است


در واقع کتاب وهم الالحاد علاوه بر مشکلاتی که دارد از جمله پذیرش نظریه تکاملی داروین

نویسنده ان نیز یک مصری بوده و قبلا انتشارات الازهر انرا چاپ نموده 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ بهمن ۹۴ ، ۰۷:۲۹
هادی عباسی