رسوایی احمد بصری
رسوایی احمد بصری در بیانیه سیزده رجب
بسم الله الرحمن الرحیم
http://fa.mobile.wikishia.net/index.php/%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB_(%D8%A7%D9%82%D8%B3%D8%A7%D9%85)
تصویربیانیه👇👇👇
در کتاب واقفیه در عصر ظهور نوشته رزاق اسدی بیانیه سیزده رجب آورده شده است
قسمت مدنظر👇👇👇👇
لقد بشرکم بی جدی رسول الله ( ص) وذکرنی فی وصیته باسمی وصفتی ، ووصلت لکم هذه الوصیة بسند صحیح وذکرها علماء الشیعة فی کتبهم ، وبما وصى رسول الله (ص) وهو على فراش الموت ، أو لیس بأهم شی ! فلقد أوصاکم بآبائی الأئمة الاثنى عشر (ع) وبی وبأبنائی الاثنى عشر ..........
همانطور که مشاهده میکنید در اینجا گفته شده که علمای شیعه در کتابهاشان وصیت ذکر شده در کتاب غیبت طوسی را با سند صحیح آورده اند.
خب از ایشون سوال کردن چرا گفتید سند صحیح و سند صحیح یعنی چی؟
پاسخ در کتاب مع عبد الصالح به این صورت داده شده که با منحرفان براساس منهج خودشان احتجاج میکنیم
یعنی احمد بصری اینجا اعتراف کرده است که براساس روش علمای شیعه برآنها احتجاج کرده و احتجاج به این شکل بوده که سند روایت در کتب علمای شیعه صحیح است. پس به هیچ عنوان برای انصار احمد بصری راه در رویی از جواب به پرسش ما وجود ندارد.
اما اشکالی که ما وارد میکنیم و به این شیوه دروغ احمد بصری رو ثابت میکنیم اینست که نه تنها علمای شیعه روایت را صحیح السند ذکر نکرده اند بلکه با اسنادی که میگذاریم ثابت میکنیم که علمای شیعه در چندین کتاب و... به چند راوی سند اشکال وارد کرده آنها را عامی مذهب(سنی) و حتی کذاب و فاسدالمذهب ذکر کرده اند.
پس بدین شکل کذب احمد بصری ثابت شد. ادعایی کرده است در مورد کتب علمای شیعه که این ادعا دروغ است.
کتاب مع عبدالصالح👇👇👇
همانطور که مشاهده میکنید در اینجا گفته که برای احتجاج برعلمای شیعه به روش خودشان عمل کردیم. و اعتراف کرده روایت صحیح السند روایتی است که راویان آن شیعه و صادق باشند.
امادر کتب علمای شیعه راوی سنی و کاذب ذکر شده است. 👇👇👇👇👇
سید عبدلله شبر👇👇👇
✔✔✔
حر عاملی میگوید عامی هست در سه جا
👇👇👇👇
در ادامه دروغ احمد بصری را با یک راوی ثابت میکنیم
احمد بن محمد بن خلیل کذاب و فاسد المذاهب
👇
اما در رجال نجاشی👇👇👇👇
رجال علامه خویی👇👇👇
در کتاب الیقین _ ابن طاووس گفته اند راوی عامه هست👇
یک نکته
بعضی از اتباع احمد بصری اشکال میگیرند که این احمد بن محمد الخلیلی با احمد بن محمد بن خلیل فرق دارد
اما
احمد بن محمد الخلیلی همان احمد بن محمد بن خلیل است.
به این اسناد توجه کنید :
سند روایت وصیت
أخبرنا جماعة، عن أبی عبد الله الحسین بن علی بن سفیان
البزوفری (١)،
👇👇
عن علی بن سنان الموصلی العدل، عن علی بن الحسین، عن
أحمد بن محمد بن الخلیل،
عن جعفر بن أحمد المصری (٢)، عن عمه الحسن بن
علی، عن أبیه، الغیبة شیخ طوسی ، ص 150
روایت قبل از روایت وصیت در دو سه صفحه
اگر توجه کنید این روایات یکی هست و در جای میگوید احمد بن محمد الخلیلی و در جای میگوید احمد بن محمد الخلیلی الآملی
که همان احمد بن محمد بن خلیل است .
و أخبرنا جماعة عن التلعکبری عن أبی علی أحمد بن علی الرازی الأیادی قال أخبرنی الحسین بن علی
👇👇👇👇
عن علی بن سنان الموصلی العدل عن أحمدبن محمد الخلیلی
عن محمد بن صالح الهمدانی عن سلیمان بن أحمد عن زیاد بن مسلم و عبد الرحمن بن یزید بن جابر عن سلام قال سمعت أبا سلمى راعی النبی ص یقول سمعت رسول الله ص یقول ... الحدیث.
شیخ طوسی ؛ الغیبة ، ص 147
البته همین روایت
در کتاب بحار الأنوار ، ج 36،ص 436 گفته شده احمد بن محمد بن خلیل و نشان میدهد او همان احمد بن محمدالخلیلی هست
غیبة الشیخ الطوسی: جماعة، عن التلعکبری، عن أحمد بن علی الرازی، عن الحسین بن
علی،
👇
عن علی بن سنان الموصلی، عن أحمد بن محمد بن الخلیل،
عن محمد بن صالح
الهمدانی، عن سلیمان بن أحمد، عن الذبال بن مسلم (٥) وعبد الرحمان بن یزید بن جابر
عن سلام قال: سمعت أبا سلمى راعی النبی صلى الله علیه وآله یقول:
بحار الأنوار ، ج36 ، ص262
:حدثنا أحمد بن محمد بن عبید الله الحافظ رحمه الله قال حدثنی
👇👇
علی بن سنان الموصلی قال حدثنا أحمد بن محمد الخلیلی الآملی
قال حدثنا محمد بن صالح قال حدثنی سلیمان بن أحمد قال حدثنی زیاد بن مسلم قال حدثنی عبد الرحمنبن یزید بن جابر قال حدثنی سلام عن أبی سلمى راعی رسول الله ص قال سمعت رسول الله ص یقول ... الحدیث.ابن شاذان ؛
مئةمنقبة ، المنقبة السابعة عشر ، ص 37 و 38
کتاب مقتضب الأثر لأحمد بن محمد بن عیاش
👇👇
عن علی بن سنان الموصلی عن أحمد بن محمدالخلیلی
عن محمد بن صالح الهمدانی عن سلیمان بن أحمد عن الریان بن مسلم عن عبد الرحمن بن یزید عن سلام بن أبی عمرة عن أبی سلمى راعی رسول الله ص قال سمعت النبی ص یقول ...
الحدیث.علامه مجلسی ؛ بحارالأنوار ، ج 36 ص 216
احمد بن محمد بن خلیل همان احمد بن محمد الخلیلی هست
همانطور که نشان دادیم اینها یک نفر هستن و ناظم العقیلی استاد جماعت احمد بصری نیز اعتراف کرده است
در اینجا عقیلی اصلا فرقی بین احمد بن محمد بن خلیل و احمد بن محمد الخلیل نمیگذارد و آنها را یک نفر میداند و اشکال انصار احمد بصری بی مورد هست چون استاد آنها این را یک شخص قبول کرده است
والسلام علی من اتبع الهدی
در تاپیک بعدی اشکال دوم به ادعای احمد را که کوتاهتر هست بررسی میکنیم.
با تشکر از آقای محمد که اسناد و متن رو در اختیار ما قرار دادن